Home
Diseara Fun Dicţionare Utile Conversaţii
EnglishEnglish 
Înregistrează-te
Autentificare
  

cat conversatii Conversaţii: Sanatate


Aici vă puteţi face auziţi, vă puteţi împărtaşi experienţele, puteţi discuta cu ceilalti, puteţi lansa noi subiecte de conversaţie.

Propune o nouă temă de discuţie
Caută conversaţii după cuvinte cheie

Sfaturi pentru un moral ridicat

Categorie: Sanatate
Discuţie iniţiată de AnitaOffline
(56 răspunsuri)14.013 afişări

Secolul trecut a fost supranumit al "vitezei". Se pare ca "boala" se prelungeste si in veacul acesta, care a coincis cu trecerea in alt mileniu. Prin "boala" inteleg stresul existentei de zi cu zi, amplificat fata de trecut, multiplele si dificilele provocari la care suntem supusi de standardele tot mai inalte pretinse astazi in domeniul profesional, in viata sociala, din cauza progresului uimitor al stiintei si tehnicii sau din pricina schimbarii climei. Apropo' de clima, odata instalat sezonul rece, aparitia tot mai rara a soarelui, albul zapezii si frigul pot determina tristete sau chiar depresii in randul nostru. In cele ce urmeaza, voi propune cateva idei necesare si utile pentru a avea parte de un confort psihic satisfacator si, implicit, pentru a ne asigura o viata mai lunga.

1. Cautati soarele -atat cat este in aceasta perioada- si expuneti-va chiar din timpul diminetii. Ajunge sa il priviti sau sa mancati aproape de ferestre.

2. Luati aer curat zilnic, plimbandu-va pe jos cel putin 30 de minute. Faceti pauza de lucru o data la cateva ore.

3. Umorul din filme sau emisiuni va remonteaza rapid. Rasul actioneaza imediat asupra creierului, eliberand dopamina, substanta echivalenta, sub aspect chimic, morfinei ori drogurilor. Adica, micsoreaza gradul de anxietate, trupul percepand senzatia de placere.

4. Socializarea cu indivizi pozitivi, increzatori, veseli poate ajuta. Se crede ca optimismul e transmisibil, nu ? Si ca optimistii traiesc mai mult. Cei care gandesc negativ au un sistem imunitar slabit, se tem de mersul regulat la medic si il evita, de aici aparand riscul nedepistarii la timp a unor boli incurabile.

5. Gatiti din placere si cat mai sanatos. Studiile indica faptul ca persoanele care petrec doua ore in bucatarie, facand tot ce tine de aceasta activitate, deci o munca destul de migaloasa, se binedispun.

6. Oamenii introvertiti, care nu se confeseaza nimanui sunt mai stresati, au tensiunea mai mare si traiesc, de obicei, mai putin.

7. Exista o multime de terapii- cromoterapie, meloterapie, talasoterapie, balneoterapie, apiterapie, aromoterapie, argiloterapie, terapii energetice s. a.m.d.- care pot fi imbratisate.

8. Masajul este recomandat pentru relaxare, eliminarea toxinelor si contra blocajelor. Eficienta lui depinde de tehnica aplicata si de maini potrivite. As enumera aici tipurile de masaj cunoscute si naturalizate inclusiv la noi in tara- masajul ayurvedic, californian, shiatsu, thailandez, reflexoterapia, acupunctura.

9. Daca nu ai bani sau, pur si simplu, nu doresti sa recurgi la astfel de tratamente, este suficienta gimnastica de dimineata. Mai ai o posibilitate pe cat de banala, pe atat de folositoare: intinde-te sub plapuma, ca o felina, timp de cateva minute, pentru a reusi sa te trezesti fara mici socuri.

10. Nu trebuie sa subestimati importanta sexului. Minimum 2-3 acte sexuale saptamanal elibereaza organismul de stres si diminueaza riscul aparitiei cancerului si bolilor de inima.

11.Casatoriti-va sau mutati-va impreuna. Se considera ca celibatarii traiesc mai putin din cauza singuratatii, a gandurilor negre pe care le implica solitudinea si plictisul. Daca nu aveti ocazia, macar faceti-va un anturaj de incredere.

12. Sportul frecvent si ponderat scade riscul de boli de inima, diabet, obezitate.

13. Un somn bun necesita pregatit inca de pe parcursul zilei si trebuie sa tina 7-8 ore.

14. Nu ignorati micul dejun. Insii care nu mananca dimineata consuma cu 20% mai multe calorii, iar riscul de a se imbolnavi de boli de inima, diabet creste cu 33% . Daca sunteti in criza de timp, limitati-va macar la o portie de cereale cu lapte sau un fruct mai consistent, de genul banana ori grepfruitul.

15. Reduceti cantitatea de sare, zahar, grasimi, alcool-dupa cum militeaza si cunoscutele avertismente de la televizor. Sarea in exces provoaca astm, osteoporoza, cancer digestiv, tensiune arteriala. Reducerea numarului de calorii cu o treime favorizeaza viata mai sanatoasa. De pilda, in locul unei cafele cu lapte si frisca, ati putea alege un expresso simplu.

16. Fructele si legumele rosii sunt miraculoase datorita continutului mare de betacaroten. Cica tin cancerul departe.

17. Rontaiti alune, migdale, nuci si preferati carnea alba in locul celei rosii, adica pestele si puiul. Acizii grasi Omega-3 ii imunizeaza pe oameni fata de depresie. Marul si mierea apar ca alimente-minune in traditia romaneasca.

18.Cateva tablete de ciocolata amaruie creeaza o stare de multumire generala.

19. Ceaiurile relaxante nu trebuie nici ele neglijate. Mai ales teiul, socotit un foarte bun calmant natural.

20. Nu in ultimul rand, exista vitamine care sprijina moralul. De aceea, se recomanda cure de vitamina A, B, C, E in doze adecvate si magneziu. Cu cat stresul e mai mare, cu atat se imputineaza si provizia noastra de vitamine. Rezulta de aici ca si noi devenim epuizati. Carentele de vitamine genereaza stari de iritabilitate, slabiciune fizica si accelereaza fenomenul imbatranirii.

Nu sunt medic, asa ca mi-am propus doar sa directionez cititorii pe drumuri de bun-simt si deja batatorite.

Sfaturi pentru un moral ridicat
Răspunde
Răspunsuri
Răspunsul tău:
Click aici pentru a te autentifica
Propune o nouă temă de discuţie
SUS
0.1010 / 0.0385 (160)