| 
        
			| 
            
     Conversations: Romania, with lights and shadowsHere you can make yourself heard, you can share you experiences with other people and start new conversations.
 
 |  
			| |  |  
    |  |  |  |  
    | 
    | 
        |  "Ne legăm de chiţibuşuri": "autostrada lui Oprescu" va avea 13 km si va costa 1,6 miliarde euro :)
 |  
        | Category: Romania, with lights and shadows |  
            | Talk started by 
        Gabi  |  
        | 
        |  |  
        | (21 answers) | 9.386 times displayed |  |  |  
        | Primarul general al Capitalei a hotărât, peste noapte, că investiţia în  cel mai mare proiect de infrastructură va ajunge la 1,6 miliarde de  euro, cu 800 de milioane euro mai mult faţă de suma iniţială (sursa: evz.ro). Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală, aşa numita  "autostradă" suspendată a lui Oprescu", a stârnit iureş în şedinţa de  ieri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Motivul: aleşii s-au trezit cu propunerea edilului şef de a mări  costurile , în condiţiile în care specialiştii municipalităţii au pus pe  hârtie noul preţ abia cu o seară înainte. Aşa că, proiectul nu a fost  votat. 
În timp ce Sorin Oprescu spunea că proiectul poate fi aprobat fără să  fie supus dezbaterii publice sau să fie analizat de vreo comisie,  consilierii generali urlau că, dimpotrivă, acesta nu poate fi votat în  cinci minute. "Nu putem aproba 1,6 miliarde de euro în cinci minute. E ca şi cum am  decide să mutăm, în cinci minute, Gara de Nord în Chitila. Nu se poate  aşa ceva", a declarat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu. Preşedintele CGMB, Călin Murg, a cerut ca şeful Direcţiei de  Infrastructură al Capitalei, Mădălin Dumitru, să explice de ce nu a fost  discutat acest proiect până acum, apoi l-a pus la colţ pe Oprescu,  întrebându-l dacă aceast proiect a fost pus în dezbatere publică. Însă  edilul a răspuns senin:" Da!".   A fost dat de gol de Dumitru, care a venit cu clarificări: "L-am  terminat aseară şi nu a fost pus în dezbatere nicăieri, pentru că legea  nu prevede aşa ceva". Când a fost întrebat cum s-a ajuns ca autostrada  să coste cu 800 de milioane de euro mai mult, Oprescu a replicat : "Ne  legăm de chiţibuşuri".   
Edilul şef al Capitalei speră că lucrările la proiectul lui  suspendat, pe care l-a schţat încă de la începutul mandatului său, "şi  pentru care toţi m-au luat peste picior", vor începe în toamna acestui  an şi că vor dura câţiva ani, fără să precizeze o dată exactă. Noua autostradă ar urma să aibă 13 kilometri. Potrivit  proiectului de hotărâre propus de Oprescu, costurile vor fi distribuite  şi ar urma să fie asigurate din finanţări private şi de la buget. El a  mai precizat că investiţia privată va fi recuperată dintr-o taxă de  drum, care ar putea costa între 18 şi 21 euro pe an.   Cum se împart costurile:  
    construcţia în sine, cu pasajele subterane şi supraterane - 1,1 miliarde euro pentru cei 13 kmobţinerea şi amenajarea terenului: 228 milioane euro;amenajarea peisagistică: 1,8 milioane euro;proiectarea, consultanţa şi asistenţa tehnică: circa 57-58 milioane euro;organizare de şantier şi alte cheltuieli neprevăzute: 153 milioane euro Conform documentelor, "autostrada suspendată" sau inelul median de circulaţie va fi mai degrabă una subterană.
 
    În  proiectul final au fost păstrate cele două tuneluri pe sub Herăstrău,  la care s-au adăugat alte două, ce vor asigura legătura spre Ploieşti şi  pe sensul invers dinspre Ploieşti spre Bucureşti.La nodul  rutier de la Petricani vor fi construite două pasaje subterane, unul sub  altul, iar în zona Virtuţii – Crângaşi au fost proiectate alte două  pasaje subterane.Inelul median va avea, totuşi, şi pasaje supraterane şi poduri, dintre care unele cu adevărat spectaculoase, spun proiectanţii.În zona triajului Chitila vor fi construite un ansamblu de poduri metalice între care un pod hobanat în curbă şi un pod-arc.Drumul  expres porneşte din Nord-Est şi uneşte Şoseaua Petricani, Şoseaua  Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1, Calea Griviţei oprindu-se undeva în  spatele Lacului Morii. |  |  |  |  
                    |  |  |  | 
 |  | 
 |  |