| 
        
			| 
            
     Conversations: Economy and FinancesHere you can make yourself heard, you can share you experiences with other people and start new conversations.
 
 |  
			| |  |  
    |  |  |  |  
    | 
    | 
        |  Este oficial: Volvo ajunge pe mana chinezilor de la Geely
 |  
        | Category: Economy and Finances |  
            | Talk started by 
        Gabi  |  
        | 
        |  |  
        | (9 answers) | 2.744 times displayed |  |  |  
        | Chinezii de la Geely au ajuns duminica la o intelegere cu Ford  si vor cumpara Volvo pentru 1,8 miliarde dolari ca parte a unei  tranzactii cu semnificatii istorice pentru industria chineza dornica de  ascensiune. Nicio alta companie chineza nu a cumparat un producator auto  occidental atat de respectat, iar Ford obtine o suma importanta de bani  si se va putea concentra pe o singura marca. Ford detine Volvo de 11  ani, dar marca suedeza nu a reusit sa obtina profit. Geely Holding a  pornit acum 25 de ani producand frigidere, iar acum face peste 300.000  de masini anual. Acordul a fost semnat duminica dupa amiaza la Stockholm de Li Shufu,  seful holding-ului Geely si de Lewis Booth, director financiar al Ford.  Geely preia 100% din Volvo pentru 1,8 miliarde dolari si se angajeaza sa  pastreze cele doua fabrici din Suedia si Belgia. In plus, Geely are ca  obiectiv sa faca din China a doua piata ca importanta pentru Volvo,  brand care si-a vazut productia scazand cu aproape 30% in ultimii doi  ani.
 Volvo, renumit ca lider in domeniul sigurantei auto, ar  putea sa-si vada imaginea "sifonata" dupa preluarea de catre un  producator necunoscut din China, dar sefii Geely spun ca s-au gandit la  acest aspect, astfel ca Volvo urmeaza a fi o divizie separata cu o  echipa de management cu sediul in Goteborg. In plus, vor fi construite  facilitati de productie in China pentru ca brandul suedez sa ajunga in  cinci ani la o productie aproape dubla, 600.000 de masini.
 
 Geely  spune ca si-a asigurat sursele de finantare pentru a cumpara Volvo si  are capital pentru investitii ulterioare in companie. Ford spune ca  intelegerea a rezolvat si problemele de proprietate intelectuala care  franasera discutiile si adauga ca s-au stabilit moduri in care aceste  drepturi sa nu poata fi folosite in mod necorespunzator. Mai departe  Volvo urmeaza sa colaboreze cu Ford de la care va cumpara in continuare o  buna parte din componente
 
 Ford vinde astfel ultima sa marca "de  peste mari", dupa ce in 2007 a vandut Aston Martin iar anul trecut a dat  Jaguar si Land Rover. Ford se va putea concentra pe marca cu acelasi  nume, avand acum resurse financiare pentru investitii si consolidare.  Multi sunt de parere ca Ford a trecut de criza fara a avea nevoie de  ajutoare de la Guvern - spre deosebire de GM si Chrysler - tocmai pentru  ca a vandut marcile sale europene care nu erau profitabile.
 
 Cel  mai bun an de productie din istoria Volvo a fost 2007 cu peste 450.000  de masini fabricate, in timp ce anul trecut nivelul a scazut la 334.000.  Volvo Cars are 22.000 de angajati.
 
 Geely face parte din  holdingul Zhejiang Geely care in 1986 a intrat pe piata producand  frigidere. Din 1999 a inceput productia de masini, iar Geely are in  prezent o gama de modele ce cuprinde masini de la clasa mini pana la  clasa D. Geely sustine ca e singurul producator chinez care si-a  dezvoltat singur intreaga gama de motoare cu puteri intre 1 litru si 1,8  litri.
 
 Geely are o capacitate de productie de circa 300.000 de  masini/an si 12.000 de angajati. Compania cauta de mult o cale rapida de  a ajunge pe multe piete externe, dupa ce vanzarile pe plan  international au fost mici, desi are peste 300 de puncte de vanzare in  afara Chinei si s-a prezentat si la saloane internationale de prestigiu.
 |  |  |  |  
                    |  |  |  | 
 |  | 
 |  |