| 
    |  |  
        | 
                |  |  
                    |   | Tuesday, 20 october 2009 |   |  |  |  |  
	    | 
		        
			        | Ce numar am ? |  
			        | Proposed by 
        ionut1193  |  
			        | 
		                    |  |  
			                    | (8 comments) | 7.122 times displayed |  |  |  
			                    | Doua persoane, sa spunem A si B, stau fata in fata, fiecare avand in manacate un carton. Pe spatele celor doua cartoane sunt scrise doua numere
 naturale nenule consecutive. Fiecare persoana poate vedea numarul scris pe
 cartonul celeilalte persoane, nu insa si numarul scris pe propriul carton.
 Intre ele, are loc urmatorul dialog:
 A - Nu stiu ce numar am !
 B - Nu stiu ce numar am !
 A - Nu stiu ce numar am !
 B - Nu stiu ce numar am !
 A - Nu stiu ce numar am !
 B - Nu stiu ce numar am !
 A - Nu stiu ce numar am !
 B - Stiu ce numar am !
 A - Stiu ce numar am !
 Ce numere sunt scrise pe fiecare carton ?
 |  
			                    | 
 |  |  |  
				                | Daca A ar vedea 1 pe cartonul lui B, ar sti ca el are numarul 2 si ar spuneca stie. Cum A spune "Nu stiu ce numar am", inseamna ca el nu vede numarul 1.
 
 Daca B ar vedea pe cartonul lui A numarul 1, ar sti ca are 2 si ar spune ca
 stie. Daca ar vedea 2, ar sti ca pe cartonul lui este scris 3, pentru ca el
 stie ca A nu a vazut 1. B spune ca nu stie ce numar are, deci el nu vazut nici
 1 si nici 2.
 
 If A vede 2, stie ca are numarul 3; daca vede 3, stie ca are 4. Altfel, B ar
 fi spus inainte ca stie ce numar are. Cum A spune ca nu stie, inseamna ca el
 nu a vazut 1,2, sau 3.
 
 B deduce ca nu are 1,2,3. Daca el vede pe cartonul lui A numarul 3, inseamna ca
 are 4, iar daca vede 4, inseamna ca el are 5. B spune ca nu stie ce numar
 are, deci el nu a vazut pana acum nici unul din numerele 1,2,3,4.
 
 Dupa n pasi, daca X (X este A sau B) vede numarul n-1 sau n, stie ca el are
 are numarul n respectiv n+1, deoarece coechipierul sau nu a vazut nici unul
 din numerele 1,2,..,n-1.
 
 Cum B spune la pasul 8 ca stie ce numar are, inseamna ca el vede pe cartonul
 lui A numarul 7 sau 8. Deci el are numarul 8 (daca a vazut 7) sau 9 (daca a
 avzut 8).
 
 A afla ca B stie ce numar are, si cum el vede cartonul lui B, deduce ca
 pe cartonul sau este un numar mai mic cu o unitate decat numarul scris pe B.
 Deci si el stie ca are numarul 7 (sau 8, daca a vazut numarul 9).
 |  
                        |  |  
                            | Tags: | Ce, 
                                numar, 
                                am, 
                                ? |  |  |  |  
                                    | Similar problems: |  
                                    | Numar, 
                                        Tne colour and tne..., 
                                        numar par, 
                                        Un numar..., 
                                        Cub perfect...?, 
                                        Cel mai mare numar..., 
                                        Suma este 11, 
                                        Problema de aflare a..., 
                                        Jumatate numarului, 
                                        Numär de ...urgentä , 
                                        What number comes next?, 
                                        Ana and Alexandru, 
                                        The maximum number of..., 
                                        Un numar in plus, 
                                        Un numar par, mic, 
                                        Se cauta un numar, 
                                        Un numar... interesant :), 
                                        Cat rezulta ?, 
                                        5-digit number, 
                                        The next number in teh... |  |  |  |  |  |  |  
    
    
        
            | 
                    
                        |  | 
		
			|  | Search problems by keywords 
 |  |  |  |  |  |  |  
            |  |  
            |  |  
            |  |  |