| 
        
			| 
            
     Conversaţii: Economie si finanteAici vă puteţi face auziţi, vă puteţi împărtaşi experienţele, puteţi discuta cu ceilalti, puteţi lansa noi subiecte de conversaţie.
 
 |  
			| |  |  
    |  |  |  |  
    | 
    | 
        |  Căile Ferate Române (CFR) în criză fără precedent. Cine are de castigat ?
 |  
        | Categorie: Economie si finante |  
            | Discuţie iniţiată de 
        Gabi  |  
        | 
        |  |  
        | (12 răspunsuri) | 4.999 afişări |  |  |  
        | Activitatea CFR riscă să fie blocată din pricina datoriilor  acumulate, o situaţie fără precedent în toată istoria Căilor Ferate  Române. Gara de Nord este în pericol de executare silită din cauza  datoriilor către furnizorii de energie electrică.
 La CFR  semnalele de alarmă au fost mai evidente de doi ani încoace, perioadă în  care au fost disponibilizaţi peste 18.000 de angajaţi. Angajaţii CFR,  marea majoritate oameni specializaţi în timp, nu sunt vinovaţi că, an  după an, compania a acumulat datorii fără ca nimeni să se sesizeze.
 
 Compania  se află acum în situaţia de-a nu avea bani să-şi achite debitele, motiv  pentru care furnizorii au poprit conturi de sucursale de căi ferate  regionale, au început licitaţiile pentru vânzarea bunurilor în care CFR  îşi desfăşoară activitatea, au deconectat de la reţea sucursale  regionale, staţii de călători şi staţii de tren din puncte de trecere a  frontierei.
 Conform unui comunicat al Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian,  activitatea CFR riscă să fie blocată de neplata unei datorii de peste  2,040 miliarde lei, acumulată în perioada decembrie 2005 - iulie 2011.  Compania de căi ferate are de plătit această sumă furnizorilor privaţi  de energie electrică Enel, Eo.N şi CEZ (peste 803 milioane lei) şi  companiei de stat Electrica (peste 1,236 miliarde lei). Circa 41% din  totalul datoriei CFR o reprezintă penalităţile de întârziere la plată. 
 Se  pare că marea parte a datoriilor s-a acumulat din cauza faptului că  energia electrică a fost achiziţionată de la furnizori la preţuri extrem  de mari, de două sau chiar de trei ori mai mari decât cele de pe piaţa  liberă.
 Sa fi fost CFR-ul "capusat" ? Ce interese credeti ca ar exista pentru o eventuala intrare a CFR-ului in insolventa ? |  |  |  |  
                    |  |  |  | 
 |  | 
 |  |